Lifestyle

Family

Discover

Lifestyle

Contact

Contact

Vigyázz, kész, rajt (?!)


2018.máj.15.

Egy anyának majdnem minden pillanata a gyermeke körül forog. A napi teendők forgatagában nem is szoktam elég hálás lenni azért, mert nekem megadatott ez a csoda.

dsc_6606.jpg

Viszont most, hogy nemrég Anyák napja volt – szerintem hasonlóan anyatársaimmal - felerősödtek bennem az érzések. Ráadásul Beni szülinapja is erre az időszakra esett, így én hatványozottan érzékeny időszakomat él(t)em. Nem tudom, hogy az Égieknek, a genetikának, az életmódomnak vagy a megfelelő időzítésnek, esetleg ezek szerencsés kombinációjának köszönhetem, de köszönöm, hogy anyuka lehetek. Már gyerekkoromban is eljátszottam a játékbabákkal, hogy ők a gyermekeim, az általános iskola második osztályában már konkrét írásos emlék van róla, hogy hány gyereket szeretnék (amúgy abba azt írtam, hogy kettőt és az első fiú legyen, hogy a kishuginak legyen egy gondoskodó bátyja :) ).

Anyának lenni tényleg csoda.

dsc_6668.jpg

Beleborzongok, ha azokra a nőkre gondolok, akik szeretnének gyereket vállalni, de valamiért nem sikerül nekik. A statisztikák lesújtóak. 2017-es eredmények szerint ma minden ötödik-hatodik párt közvetlenül érint a meddőség. Szerencsére a korszerű kezeléseknek hála ezen a számon lehet javítani, de az a lelki, testi és sokszor anyagi tortúra, amin ilyenkor egy pár átmegy, az sajnos nyomot hagy az életükben. Pont abban az életszakaszban, amikor az egyik legboldogabbnak kellene lenniük. Végre megtalálták a szerelmet, végre úgy érzik, hogy egymástól szeretnének egy babát. Először random próbálkozások, izgatott tesztvásárlások, majd minden spontaneitásnak annyi. Vizsgálatok, peteérés számolás, gyógyszerek, injekciók és egyre nagyobb kérdőjel. Ez miért velünk történik? Ördögi kör… Míg a teherbeesésnek az ellazult állapot kedvez, a folyamatos kudarcoktól egyre jobban befeszül az ember. A női (és gyakran ezzel párhuzamosan a férfi) testtel egyre több szakember foglalkozik, viszont a lélek darabokra hullik.

Nem titok, hogy nálunk a gyerekvállalás könnyen ment, elterveztük, hogy szeretnénk kisbabát és nagyon hamar már a pocakomban lubickolt Beni. El sem tudnám képzelni az életem – és soha nem is tudtam – gyerek nélkül. A napi mókuskerék, stressz, rohanás értelmetlen lenne, ha este nem bújhatnék a kisfiamhoz és nem láthatnám a szemében az őszinte ártatlan gondtalanságot. Az izgalmas programok, az utazások, a kirándulások sokkal kevesebbet érnének, ha nem lenne ott velünk. Az első igazi ölelés, az első puszi, az első kerti felfedezések, az, amikor először meglátta a tengert és még sorolhatnám azokat a pillanatokat, amiket, ha Ő nem lenne, akkor én sem élhettem volna át.

dsc_6730.jpg

Mi a babaprojektnek úgy álltunk neki, hogy adunk neki időt. Nincs görcsös önvizsgálat, kétségbeesés. Mind a ketten sportos életet éltünk (és élünk a mai napig), minőségi alapanyagokkal táplálkozunk. Én mikor elhatároztuk, hogy kisbabát szeretnénk, azonnal elkezdtem plusz vitaminokat szedni és még egy méregtelenítő kúrát is megcsináltam. Úgy éreztem, hogy egészséges vagyok és szerelmes, és izgatottan vártam, hogy anya lehessek, ami szerencsére nem váratott sokat magára.

dsc_6584.jpg

Nem vagyok orvos, sem pszichológus, sem a nagy titkok tudója, de ha esetleg a gyerekvállaláson gondolkozol, akkor íme pár tipp tőlem:

1.       Egészségügyi vizsgálatok: Legyél egészséges. Menj el szűrésre, nőgyógyászati vizsgálatra. Ne csak fejben, hanem testileg is add meg az esélyt arra, hogy a kisbaba megfoganjon.

2.       Egészséges életmód és mozgás: Tudom, hogy ez elcsépelt és nem garancia, de hiszem és tapasztalom, hogy ha nem szemetet eszem és mellette még sportolok is, az a testemnek jó és hálás érte. Persze mindig az arany középút az igazság. Ha eldöntöd, hogy babát szeretnél az nem azt jelenti, hogy onnantól csak zöldségen élsz, a cukrot, az alkoholt és minden édességet megvonsz magadtól.

3.       Spontaneitás: Ha a próbálkozások után egy hónappal még nem estél teherbe, akkor az nem azt jelenti, hogy ki kell számolnod a peteérésed és már csak akkor lehetnek légyott-ok. Élj a mának, szeresd magad és a párod.

4.       Pozitivitás, közös interakciók: Ne csak az ágyban legyetek együtt, hanem éljetek át a pároddal közösen, kettesben élményeket. Menjetek el kirándulni, moziba, randizni. Bárhova, csak legyetek együtt és boldogok.

5.       Lelki nyugalom: Felejtsd el a stresszt (haha, ezt manapság nem lehet), de próbáld csökkenteni. Lelkileg légy békében magaddal, szeresd magad.

 dsc_6769.jpg

Ha pedig bármilyen konkrét kérdésed van az anyasággal vagy az anyává válással kapcsolatban, akkor írj nekem. :) Ha pedig a téma érdekel, akkor kattints a Ragaszkodj hozzá! kezdeményezés weboldalára, ahol rengeteg hasznos infót és tippet találhatsz azzal kapcsolatban, mikkel segítheted a teherbe esést.

dsc_6774.jpg

#szponzorálttartalom

Fotók: Jánossy Noémi Photography

 

Bogi aláírás

A bejegyzés trackback címe:

https://enjobban.blog.hu/api/trackback/id/tr9413954066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása