Lifestyle

Family

Discover

Lifestyle

Contact

Contact

Ragaszkodj hozzá!


2017.sze.28.

 

 37378cb88c2cbcbc6c2e86d664be9dd9.jpgCsaládalapítás. Egy olyan szó, aminek még a mai fiatalok körében is súlya van. A szó, amelyen a modernizáció sem tudott változtatni. Valami komoly, valami új, valami, amiben nem az a lényeg, hogy egyedül, hanem az, hogy együtt mire vagytok képesek. Egy kötelék, ami örök, ami minden nehézséget, veszekedést és akár házasságot túlél.

Egy szó, amibe én és a férjem megkérdőjelezhetetlen igen-nel vágtunk bele. Igaz, mint ahogy az a Ragaszkodj hozzá! kampány keretében szervezett Nagy Családalapítási kérdőívből kiderült, hozzánk nem a szokványos menetben, hanem gyorsított tempóban érkezett a gólya. :)

 Igazából két gyermekünk van Beni és Rumli. :) A kérdőívnél a legtöbb válaszadó a 18-25 évesek közül került ki.

 

 

A kérdőívet kitöltők fele szerint a legideálisabb az, ha a megismerkedéstől számított 3-5 éven belül érkezik a kisbaba. Na, hát nálunk ez nem így történt. Alig fél év után, már szóba került a babaprojekt és tudatosan készültünk Beni érkezésére. Tudjátok van a tökéletes időzítés. Az, ami csak nagyon ritka alkalmakkor adódik egy ember életében. Amikor ugyanazt, ugyanolyan intenzitással és ugyanakkor érzitek egymás iránt. Amikor nincs vacilálás, mérlegelés vagy elbizonytalanodás. A babaprojekt nálunk ilyen volt, és ezért irtó szerencsésnek érzem magam.

A kitöltők 20%-a gondolja úgy, hogy 1-2 éven belül a legtökéletesebb a gyermekvállalás, 17% legalább 5 évet várna a babaprojekt elindításával, 9%-uk van azon az állásponton, mint mi, vagyis ha megleltük társunkban az igazit, akár azonnal bele lehet vágni a családalapításba.

 

 

Én elég tudatos nőszemély vagyok, ezért a terhességre is készültem, méghozzá az alábbiakkal:

  • egészséges életmód, sport: sosem voltam az a hanyag típus, de amikor megcsapott az érzés, hogy talán nemsokára anya lehetek, azonnal megpróbáltam minden egészségtelen dolgot kiűzni az étkezésemből. Persze, nem sikerült 100%-osan a projekt (köszi csokifüggőség), de még egy cékla-répa-zeller méregtelenítő kúrába is belevágtam. Az étrendem mellett a mozgásra is figyeltem. Szerintem (és a válaszadók háromnegyede szerint is) a testi-lelki egyensúly a legfontosabb egy nőnek, én pedig azzal tudtam ezt elérni, hogy teszek a saját egészségemért.

 A gyerekeinknek is az egészséges táplálkozást próbáljuk megtanítani. Akkor vagyunk a leghitelesebb példák, ha mi is eszerint élünk, sportolunk és mozgunk.

orvosi vizsgálat: ép testben, ép lélek alapon majdnem legelső lépésként elmentem az orvosomhoz és minden vizsgálatot elvégeztettem ahhoz, hogy semmilyen egészségügyi akadálya ne legyen Beni érkezésének.

A fogantatást befolyásoló tényezők tekintetében a kitöltők 58%-a vallja azt, teljes mértékben jól informált e téren.

táplálékkiegészítők: még vitaminért is elrohantam a patikába, mivel sokat olvastam róla, hogy egy kisbaba egészsége és fejlődése már a fogantatáskor megpecsételődik, így nem akartam a véletlenre bízni ezt sem.

A kitöltők döntő többsége, 88%-a vallja magát tudatosnak a családtervezés tekintetében, ez számomra egy meglepően pozitív adat.

Nekem ez a hármas volt, amikre tudatosan figyeltem a teherbeesésem előtt és a kérdőív eredményei is azt támasztják alá, hogy mások is tudatosan készülnek a gyerekvállalásra, sőt, mások is erre a három szegmensre koncentrálnak, ugyanolyan fontosnak találják azokat. Pár tippet a tudatos családtervezéshez itt is találtok!

 A kérdőívet kitöltők 92%-a tartós párkapcsolatban él.

Amit viszont nem csináltam: NEM görcsöltem rá a témára. Nem volt kőbevésett tervem, hogy mikor kell már terhesnek lennem, nem számolgattam a napokat, nem néztem az órám. Csak éltem a szerelmesek életét és néha álmodoztam róla, hogy anyuka vagyok. Szerencsére nem kellett sokat várnom addig, amíg életem legizgalmasabb pisilése következhetett… :)

Most pedig, hogy együtt kirándulhatok a férjemmel és a kisfiammal, na meg Rumlival még inkább örülök annak, hogy anno akkor egy júliusi napon belevágtunk. Nincs az anyaságnál jobb (és fárasztóbb) dolog a világon. :) Én mindig is akartam gyereket, legfőképp azért, mert át akartam élni azt, hogy milyen anyukának lenni. A kérdőívet kitöltőket is a nevetés és az együtt töltött idő (a leendő gyermekükkel) motiválja leginkább, sokak szerint pedig akkor lesz teljes az életük, ha szülővé válnak.

A legtöbb kitöltő a 18 és 25 éves korosztály közül került ki, vagyis véleményem szerint a fiatalabb korosztály ismét lelkesebb családalapítás terén.

Mivel nekem egy testvérem van, és szerintem ez a recept jól működik, ezért mi is, ahogy a válaszadók közel fele két gyermeket szeretnénk. Kivéve, ha a második is fiú lesz… :)

 A válaszadók 18%-a három, 17%-a pedig egy utóddal számol.

 

 

Ha kíváncsiak vagytok a kérdőív teljes eredményére, akkor ide kattintva tudjátok megnézni!

Köszönjük, hogy részesei lehettünk a kampánynak!

 

 


szponzorált bejegyzés

Photo credit: Noémi Jánossy Photography

Bogi aláírás

Címkék: family

A bejegyzés trackback címe:

https://enjobban.blog.hu/api/trackback/id/tr2813450477

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása