Lifestyle

Family

Discover

Lifestyle

Contact

Contact

Húsvét


2017.ápr.14.

Sonkafőzés, tojásfestés, locsolkodás, nyuszivárás – közeledik a Húsvét. Rengeteg szokás és hagyomány társul ehhez az ünnephez, és biztos vagyok benne, hogy mindenki megtalálja a saját kedvencét. Számomra ez a tojásfestés. Ez egy olyan különleges és elengedhetetlen része a Húsvétnak, ami nem csak a gyerkőcök, hanem a szülők kreativitását is rendesen megmozgatja. A mi családunkban hárman - Bogi anyu és én - vasárnap nekiláttunk, és elkezdtük a szokásos bolti piros-sárga-kék-zöld tabletták segítségével a tojásfestést. Annak ellenére, hogy szerintem az idő elteltével csak én lelkesedtem a kis festegetésért, mindig nagyon jól szórakoztunk, és számomra nagyon értékes közös időtöltések voltak ezek. Egyszer egy síelés alkalmából Ausztriából hoztunk mindenféle különleges festéket, és gyönyörű tojásokat készítettünk, kicsit eltérve az addigi évek hagyományától. Idén ebből az élményből kiindulva arra gondoltam, hogy körbejárom a témát, és megpróbálok új ötleteket gyűjteni, kitalálni és kipróbálni. Így most, hogy a családomtól távol töltöm ezt az időszakot, kicsit új formában ugyan, de megpróbálom folytatni a hagyományt. Remélem tudok néhány jó tippet adni másoknak is! :)

 

Festés természetes módon
Különböző erős színű gyümölcsöket és zöldségeket használva elkerülhetjük a sokszor sablonos bolti színeket, és nagyon extra árnyalatokat kaphatunk. Szerintem piciknek és nagyoknak egyaránt érdekes program lehet céklával, lilakáposztával vagy akár áfonyával színezett tojásokat készíteni. (Anyának pedig utána takarítani...) Általában a választott alapanyagot 30 percig kell főzni, majd kis ecetet hozzáadva lehűteni és a szobahőmérsékletű főtt tojást beleáztatni.


Kép forrása és a folyamat pontos leírása: 
https://www.babble.com/best-recipes/simple-step-by-step-guide-to-naturally-dyed-easter-eggs/
 

Borotvahab, tejszínhab
Ha különleges, akvarell-szerű mintázatot szeretnénk elérni, ételfestékkel színezett habot is használhatunk. Miután különböző színeket csepegtetünk a habba és kicsit összekeverjük, belemárthatjuk a tojást, majd kis idő után óvatosan letörölgetve igazán egyedi tojásokat kapunk.

Drót
Nekem az egyik kedvencem ez az egyszerű megoldás, ahol a tojás saját természetes szépségét kihasználva csupán drótból hajtogatott nyuszifülekkel díszítjük őket.

Levélminta
Ha kis hálóba szorítjuk a tojást, melynek felületére levelet, virágot helyezünk, és így színezzük meg, a választott levél formája megőrzi eredeti színét. Így szép természetes díszítésű tojásokat készíthetünk.
 
 
 
 

Virág
Idén én ezzel a megoldással próbálkoztam. Kicsit eltér a hagyományos tojásfestéstől, de nagyon dekoratív és kedves eleme lehet az ünnepnek. Kétféle tojást használtam kiindulásnak, a hagyományos narancssárgás héjút, illetve teljesen fehéret. A tojások egy részét cékla levével színeztem, majd miután megszáradtak, kis vázákat készítettem belőlük. Ezekbe kis virágokat tettem, és fellógatva kidíszítgettem velük a lakást.



Igazán jó hangulatot csempésztek a napjainka, próbáljátok ki minél többen! Kísérletezzetek, nézelődjetek, engedjétek el a fantáziátokat, hiszen a lehetőségek tárháza végtelen, és néha igazán jól is esik kiszakadni a mindennapokból.




Linkek, források:

tejszínhab: http://www.kleinworthco.com/2017/04/30-unique-easter-egg-decorating-ideas.html
drót: https://www.bloglovin.com/blogs/my-scandinavian-home-3174055/my-big-easter-diy-egg-edit-4805196146
virágos nyomat: https://nikkidwright.wordpress.com/2008/09/27/naturally-coloring-eggs-and-creating-leaf-patterns/

Bogi aláírás

Címkék: creativity

A bejegyzés trackback címe:

https://enjobban.blog.hu/api/trackback/id/tr4613450455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása