Lifestyle

Family

Discover

Lifestyle

Contact

Contact

Tartlet


2017.feb.05.

fda34bf67609e8565ef68f023bb58d9d.jpg

A konyhai felszerelésünk itt Olotban elég szegényes... Mondhatni igazából egyszerűen nem létezik. A legalapvetőbb eszközökön kívül semmit nem tudtunk magunkkal hozni, és az itt vett nagyobb dolgokat ugyanígy nem tudnánk hazavinni. Ez persze megnehezíti kicsit a sütisütést, de legalább segít olyan egyszerű recepteket választani, amikhez nem kell semmilyen drága szerkenytű. Előző héten vettem néhány szilikonos kis sütőformát, és alig vártam, hogy felavathassam őket.

 

Olyan kis kosárkákat szerettem volna készíteni, amelyek mindegyike különböző, szabálytalan, és pont ettől lesz egyedi és különleges. Mivel csak egyféle formám volt, úgy gondoltam, hogy két alapvető módszert fogok használni: a tészta egyik felét a formákba nyomkodtam, úgy, hogy a pereme különböző magasságokba érjen fel. A másik felét pedig a lefelé fordított szilikonos formákra kívülről borítottam rá. Így a tortácskák egyik részéből kisebb, kívülről a forma cikkcakkosságát felvevő, a másik részéből pedig nagyobb, belülről cikkcakkos szabálytalan kis kosárkát készítettem.

 

A tésztát linzertésztából készítettem el.

 

Hozzávalók:

500 g liszt
25 dkg margarin
20 dkg porcukor
1 csomag vaníliás cukor
1/2 csomag sütőpor
1 egész tojás
2 tojássárgája
1/2 citrom leve

 

A sütőt 180 C-ra előmelegítjük. A száraz hozzávalókat, a lisztet, porcukrot, sütőport, vaníliás cukrot összeszitáljuk. Hozzáadjuk az egész tojást, majd a tojássárgákat. A szobahőmérsékletű vajat belemorzsoljuk, majd belefacsarjuk a fél citrom levét. Az egészet szép, selymes masszává gyúrjuk. A masszából kis gombócokat tépünk, majd vékonyan a szilikonos formába nyomkodjuk. Aranybarnára sütjük őket.

 

Míg a tartletek hűlnek, elkészítjük a vaníliakrémet.

Hozzávalók:

4 kanál liszt
1/2 l tej
1 db vanília rúd
20 dkg margarin
15 dkg porcukor

 

A lisztet a tejjel és a vanília rúddal egy lábasban közepes láng felett sűrűre felfőzzük. Ezután megvárjuk amíg szobahőmérsékletű nem lesz, ekkor a vajjal és a porcukorral krémesre keverjük.  A tortácskákba óvatosan belekanalazzuk a krémet, melyet én pár csepp ételszínezékkel díszítettem. Ízlés szerint gyümölcsökkel, lekvárral is feldobhatjuk a krémet.

Bogi aláírás

Címkék: gastro

A bejegyzés trackback címe:

https://enjobban.blog.hu/api/trackback/id/tr8413450395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása