Lifestyle

Family

Discover

Lifestyle

Contact

Contact

10 dolog, amit nem (biztos, hogy) tudtál az alvásról!


2018.ápr.10.

dsc_6183.jpg

Imádok aludni, vagyis csak imádtam, amíg nem lettem anyuka, aztán elbúcsúzhattam tőle egy időre. Szerencsére Beni már jó alvó, ami nem az alvási idejének hosszúságában nyilvánul meg, mert legkésőbb hajnal 6-kor fent van már, hanem abban, hogy nem kell virrasztanom mellette éjszaka, az éjszakát szerencsére durmolással tölti.

dsc_6243.jpg

Nekem az alváshoz és az alvás minőségéhez hozzátartozik a jó illatú pihe-puha paplan és a kényelmes pizsama. Így, amikor a PIZSI tervezőjétől és megálmodójától nem csak kényelmes és jó anyagú, hanem még csini pizsiket is kaptam, na az predesztinálta, hogy a hétvégék nagyrészét pizsamában fogom tölteni.. :) A PIZSI igazi műgonddal, otthon készült magyar márka, amin érződik a törődés és a szeretet.

dsc_6303.jpg

Összegyűjtöttem pár érdekességet az alvásról, amit olvassatok figyelmesen, mert általuk Ti is megnyerhetitek a rajtam lévő pizsik egyikét..

1.       Egy csecsemő megszületése után, a baba első évében a szülők körülbelül 400-750 órával kevesebbet alszanak, mint azelőtt. Az álmatlanul töltött órák tehát, akkor a legoptimálisabb esetben is 16 teljes napot tesznek ki az első évben. Na erről tudnék mesélni. A legrosszabb nem is az alvás mennyiségi csökkenése, hanem az, hogy egybefüggően nem tudsz 2-3 óránál többet aludni. Engem ez fárasztott le legjobban akkor, amikor Beni csecsemő volt.

 

2.       Az álmainkban csak olyan arcok szerepelnek, akiket már láttunk vagy ismerünk. Sosem tudunk olyan arcról álmodni, akit még sosem láttunk. Képzeljétek álmodtam már ismeretlen emberről, de csak háttal láttam álmomban, az arcát sosem.

 

3.       A leghosszabb alvás nélkül töltött egybefüggő idő 11 nap volt. Ez a rekord 1964-ben született, egy kaliforniai középiskolás volt rá képes. Én már 24 óra alvásmentes idő után is a halálomon vagyok, nem értem, hogy hogy bírta valaki 11 napig. Mondjuk az igaz, hogy fiatalabb koromban sokkal jobban bírtam az éjszakázást, mint most, de azért a 11 nap közelében sem voltam.

 dsc_6291.jpg

 

4.       Azok az emberek, akik vakon születnek, álmukban érzelmeket, hangokat és illatokat élnek meg és nem képi világot látnak.

 

5.       Az emberek tovább bírják élelem, mint alvás nélkül. Pedig hányszor érzek eszeveszett éhséget.. De valószínűleg akkor csak a tudatom trükközik velem.

 

6.       Létezik az alvástól való rettegés, melynek somniphobia a neve.

 dsc_6300-1.jpg

 

7.       A házastársak 25%-a külön ágyban alszik. Az én férjem például a horkolás leggyengébb verzióját sem viseli el. Szerencsére én nem horkolok, úgyhogy mi az együttalvó házastársak táborát erősítjük.

 

8.       A nőknek egy órával nagyobb az alvásszükségletük, mint a férfiaknak. Ezen a kutatási eredményen őszintén szólva meglepődtem, mivel az összes környezetemben élő nő kevesebbet alszik, mint a párja. De akkor úgy látszik nem az alvásigény, hanem a teendők mennyisége miatt. :)

 

9.       A kialvatlanság felér a részegséggel. Alvás nélkül töltött 16 óra, hasonló teljesítménycsökkenést és tüneteket eredményezhet, mintha a véralkohol szintünk 0,05 % lenne.

 

10.   Az éjfél előtt alvás szépít! És nem csak szépít, hanem az alvás minősége is más! Én próbálok arra figyelni, hogy hetente legalább egy-két éjszaka essen legalább 2-3 óra alvásidőm éjfél előttre.

 

dsc_6260.jpg 

Ha kíváncsiak vagytok a PIZSI tavaszi/nyári kollekciójára, akkor kattintsatok ide. Érdemes, mert gyönyörű színek is vannak.

Ha pedig nyerni is szeretnétek egy PIZSI-t, akkor nézzétek a napokban az instagram és Facebook oldalam (@enjobban).

dsc_6268.jpg

 

Photo credit: Jánossy Noémi Photography

Bogi aláírás

A bejegyzés trackback címe:

https://enjobban.blog.hu/api/trackback/id/tr3513822432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása