Lifestyle

Contact

7 jótanács babás nyaraláshoz

2017.aug.22.

Babával nyaralni.. Nem egyszerű, de mindenképp nagyszerű. Mindenki maga döntse el, hogy igaz-e a most nyáron oly népszerű mondás rá, miszerint „szülőként nem nyaralsz, csak más helyen vigyázol a gyermekedre”. Kevesebb a pihenés, kevesebb az alvás, kevesebb az énidő, de látni, ahogy a picúr csodálja a tájat, a tengert és azt, hogy felfedezi a legkisebb kagylót is a tengerparton olyan élmény, ami minden nehéz percet azonnal feledtet, az anyai szív pedig túlcsordul érzelemmel és elolvad.

De hogy a fenti idilli érzést megelőzően ne az összes hajszálát tépje ki a stresszesebb szakaszokban az ember, ahhoz pár jó tanács – ami tudom, hogy nem mindenkinek, de nekem nagyon is működött - :

1. Engedj meg többet, mint amit otthon szoktál! Nem kell félni, hogy ha kicsit engedékenyebb vagy, akkor a csemete a fejedre nő és otthon is folytatni fogja a „lazább” életmódot. Ahogy mi felnőttek is jobban kiengedünk egy nyaralás alkalmával, úgy hagyjuk, hogy a gyerkőc is jobban feszegesse a határait. Fagyit eszik reggelire? Később megy aludni? Megnéz pár mesét? Miről szóljon a vakáció, ha nem erről?!

Otthon nem engedném, hogy így egyen.. de nyaraláskor többet szabad! :) Otthon nem engedném, hogy így egyen.. de nyaraláskor többet szabad! :)

2. Rugalmasan kezeld a napirendet! Én iszonyatosan szeretek időbeosztás szerint élni és éppen ezért fontosnak tartom, hogy Beni alvás-, fürdés- és evésideje rutinszerűen ugyanakkor legyen. Az a tapasztalatom, hogy ha borul valami, akkor ő is és én is megzavarodunk. Tudom, hogy sokaknak az a taktikája, hogy a nyaralás alatt egyáltalán nincs ütemterv, de én nem emellé a módszer mellé teszem le a voksom. Szerintem nagyon jó egy kisbabának, ha a nyaralás alatt is próbálunk az otthoni ritmushoz alkalmazkodni. Annyi, de annyi új inger éri, hogy azt figyeltem meg, Beni sokkal kiegyensúlyozottabb, ha a napi rutinban felfedezni véli a hazai metódusokat. Éppen ezért, az én tanácsom az, hogy a megszokott ütemterv maradjon, csak lazítsunk rajta. Nekem bejött a +/- 2 órás szabály.

3. Egyedül, gyerekkel, közösen: Ahhoz, hogy valóban ki tudd magad pihenni, igenis kell, hogy napi legalább 1-2 órában egyedül legyél és kedved szerint üsd el az időt, akár alvással, napozással, olvasással vagy sporttal. Ez az énidő egy nyaralás alatt kijár anyának és apának is. Mi figyeltünk a nyaralás alatt, hogy legyen olyan idő, amikor Benivel csak én vagy csak Tomó van, illetve legyenek közös, aktív programjaink is. Így minden nap mindenki fel tudott töltődni és nagyobb lelkesedéssel lecsúszni Benivel ugyanazon a csúszdán százezredszerre is.

Délelőtt általában Tomó, délután én kaptam egy kis gyerekmentes szabadidőt. :) Délelőtt általában Tomó, délután én kaptam egy kis gyerekmentes szabadidőt. :)

4. Éld meg a pillanatot és érezd jól magad! Tényleg annyira különlegesek ezek a gyerekek. Minden rezdülésed érzik, és idomulnak hozzá. Ha feszült és ideges vagy, átveszik. Éppen ezért, ha esetleg nem minden alakul úgy, ahogy szeretnéd (mert mondjuk a vacsora kellős közepén a fehér ruhádat leönti a kisördög vörösborral), akkor is legyen kellő humorod és lazaságod a történtek feldolgozásához. Egész télen a nyaralásra vártál, maxold ki a „nyaralunk” feelinget.

A vacsora utáni közös séta és A vacsora utáni közös séta és "madárles" sosem maradt ki!

5. Okosan pakolj! Már egy korábbi bejegyzésemben írtam arról, hogy a babás nyaraláshoz miket érdemes magaddal vinni, ezt itt tudod elolvasni, ha érdekel. Viszont nem csak az a fontos, hogy mi kerül be a bőröndbe, hanem az is, hogy mi kerül be mondjuk a strandtáskádba, mert nincs annál bosszantóbb, mint a tengerpartról visszamenni a szobába vagy egy SOS helyzetben megfelelő kellék nélkül lenni... Például mindig legyen nálad nedves törlőkendő (de tényleg mindig), váltóruha, pelus, és a kicsinek víz, plusz pár falat keksz, egy két játék, na meg fényvédő és kalap. Ezek nélkül ne nagyon indulj el sehova, mert érhetnek kellemetlen szituk (hidd el, a tapasztalat beszél belőlem).

Mondom én.. a nedves törlőkendő az egyik legjobb bartátod. :) Mondom én.. a nedves törlőkendő az egyik legjobb bartátod. :)

6. Romantikázz! Sose feledd, hogy nem csak a babára, de a párodra is fontos, hogy minőségi időt szánj. Nyilván egy gyerkőc megnehezíti és korlátozza a kettesben véghezvihető programok számát, de altatás után egy pohár bor egy kis zenével a teraszon vagy egy romantikus film csodákra képes!

Sosem növünk fel! :) Sosem növünk fel! :)

7. All inclusive! Ne főzz, ne moss, ne takaríts! Ezekkel nem csak időt spórolsz, hanem így tud teljes mértékben átjárni a nyaralás érzése. Én csak ajánlani tudom az all inclusive ellátást, de nagyon! Az, hogy Beni (vagy akár mi) bármikor éhesek vagy szomjasok voltunk százféle dolog közül tudtunk választani egyszerűen akkora előny, amiért tényleg érdemes spórolni egy olyan szállodára, ahol ilyen szolgáltatást tudsz igénybevenni.

+1: Tervezz tudatosan! Az egész napos városnézések vagy tengerparton hesszelések ideje lejárt. Már eleve olyan helyet próbálj választani, ahol van játszótér, gyerekmedence, parkos rész, gyereknek is megközelíthető tengerpart.

Itt volt tere jönni-menni! Itt volt tere jönni-menni!

+2: Ha teheted vidd magaddal a nagyszülőket! Ennél jobb dolog tényleg nincs! :)

Bogi aláírás

Címkék: travel

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.